vitamina-d3-pret-calciu-lanolina-vitad3tabs
vitamina-d3-pret-calciu-lanolina-vitad3tabs-finclub

Fin VitaD3tabs – Vitamina D3 din Lanolina (150 tablete)

92,00 lei

produse bioVitamina D contribuie la: absorbţia normală şi utilizarea de calciu şi fosfor, menţinerea nivelului optim de calciu în sânge si are un efect benefic asupra menţinerii sănătăţii oaselor şi dinţilor.

produse bio Musculară corectă, este implicata în procesul de divizionare celulară, este necesara pentru dezvoltarea normală a oaselor la copii si funcţionarea sistemului imunitar.

produse bio Este necesară în lipsa pe termen mai lung a razelor solare, potrivit în timpul lunilor de iarnă, util în zonele cu inversiune şi smog.

 

Descriere produs

VitaD3tabs conţine vitamina D3, aceasta este izolată din lanolină, care se găseşte în lâna de oaie.

Vitamina D contribuie la absorbţia normală şi utilizarea de calciu şi fosfor, ajută la menţinerea nivelului optim de calciu în sânge, acesta are un efect benefic asupra menţinerii sănătăţii oaselor şi dinţilor.

Contribuie la activitatea musculară corectă, este implicat în procesul de divizionare celulară, este necesar pentru creșterea si dezvoltarea normală a oaselor la copii, important pentru funcţionarea sistemului imunitar.

Este necesară în lipsa pe termen mai lung a razelor solare, potrivit în timpul lunilor de iarnă, util în zonele cu inversiune şi smog. Administrarea de vitamina D este recomandată pentru a suplimenta necesităţile zilnice de exemplu la seniori, femeile aflate la menopauză, sportivi, vegetarieni, tineret în creştere.

Vitamina D3

Conţinutul de substanţe active: Conţinut de substanţe active în 1 tabletă: 25 μg vitamina D3.
Ambalaj: 150 tablete
Doza recomandată: 1 tabletă pe zi, dimineaţa cu mâncare.
Instrucţiuni de utilizare: Suplimentul alimentar nu este recomandat copiilor până la vârsta de 3 ani. Suplimentul alimentar nu trebuie să înlocuiască un regim alimentar variat. A se păstra la temperaturi sub 25°C. A nu se lăsa la îndemâna copiilor. A nu se depăși doza zilnică recomandată.
Producător: Hankintatukku Oy, Lehtolankatu 18, FI 03600 Karkkila, Finland
vitamina-d3-pret-calciu-lanolina-vitad3tabs

Vitamina D3 din Lanolina

Vitamina D se gaseste in mai multe surse alimentare, cum ar fi pestele, ouale, laptele fortificat si uleiul din ficat de cod.

Soarele contribuie in mod semnificativ la productia zilnica de vitamina D – 10 minute de expunere la soare intr-o zi este considerata o perioada suficienta pentru a preveni carentele de vitamina D. Termenul de vitamina D se refera la diferite forme ale acestei vitamine.

Doua forme ale vitaminei D sunt importante pentru oameni: ergocalciferolul (vitamina D2) si calecalciferolul (vitamina D3).

Vitamina D2 este sintetizata de catre plante. Vitamina D3 este sintetizata de catre oameni atunci cand pielea este expusa la razele ultraviolete B ale soarelui (UVB). Unele dintre alimentele din comert pot fi imbogatite cu vitamina D2 sau D3.

Pentru ce avem nevoie de vitamina D?

Printre rolurile vitaminei D se numara:

– este esentiala pentru absorbita si metabolismul calciului si fosforului, care au diverse functii, in mod special in intretinerea sanatatii oaselor.
– este regulator al sistemuli imunitar
– poate sustine sistemul imunitar in lupta unora dintre boli (cum ar fi raceala, de exemplu)
– reduce riscul dezvotlarii sclerozei multiple
– poate avea un rol cheie in stimularea functiei creierului chiar si la varste inaintate
– ajuta la mentinerea greutatii normale a organismului
– reduce severitatea si frecventa simptomelor astmului si probabilitatea spitalizarii din cauza astmului
– s-a demonstrat ca reduce riscul de aparitie a artitei reumatoide la femei
– una dintre formele vitaminei D ar putea avea un rol important in protectia daunelor in cazul unui nivel scazut de radiatii
– persoanele care au niveluri adecvate de vitamina D au un risc semnificativ mai mic de a dezvolta cancer, comparativ cu persoanele care au valori mai scazute ale acesteia. Deficienta de vitamina D este intalnita frecvent la bolnavii de cancer, indiferet de statutul lor nutritional.

Surse de vitamina D

Alimente – Foarte putine alimente din natura contin vitamina D. Carnea de peste gras (cum ar fi somnul, tonul, macroul) si uleiurile din ficat de peste se numara printre cele mai bune surse.

Cantitati mici de vitamina D se gasesc in ficatul de vita, branza si galbenus de ou. Vitamina D din aceste alimente are forma D3 si metabolitul 25 (OH)D3. Unele dintre ciuperci furnizeaza diverse cantitati de vitamina D2. Ciupercile care au niveluri ridicate de vitamina D2 au fost expuse la lumina ultravioleta.

Expunerea la soare – Cei mai multi dintre oameni trebuie sa asimileze cantitatea necesara de vitamina D prin expunerea la razele ultraviolete ale soarelui: radiatiile cu o lungime de unda de 290-320 nanometrii penetreaza pielea descoperita si converteste cutanat 7-dehidrocolesterolul in previtamina D3, care se transforma in vitamina D3.

Anotimpul, ora din zi, durata expunerii, stratul de nori, ceata si fum, continutul de melanina din piele si protectia solara sunt printre factorii care afecteaza expunerea la radiatii ultraviolete, dar si sinteza de vitamina D.

Chiar daca pare surprinzator, latitudinea geografica nu prezice in mod hotarator nivelurile medii de ser 25(OH)D la populatie.

Exista ample posibilitati de formare a vitaminei D (si de stocare in ficat si grasime) prin expunerea la soare in timpul primaverii, verii si toamna, chiar si in cele mai nordice latitudini.

Un cer complet noros reduce cu 50% energia ultravioleta a razelor solare (inclusiv cea produsa de poluarea severa). Radiatiile UVB nu patrund prin sticla, astfel incat epxunerea la soare printr-o fereastra nu determina producerea de vitamina D.

Produsele de protectie solara

cu un factor de protectie solara (SPF) de 8 sau mai mare, blocheaza producerea vitaminei D de catre razele UVB. Se considera ca pielea sintetizeaza unele forme a vitaminei D chiar si atunci cand oamenii aplica pe piele produse de protectie solara.

Factorii care afecteaza expunerea la radiatiile UV si cercetarile care sa clarifice timpul de expunere la soare necesar pentru a mentine nivelul adecvat de vitamina D fac dificila furnizarea unor orientari generale.

Unii cercetatori sugereaza ca aproximativ 5-30 de minute de expunere la soare fara protectie solara a fetei, bratelor, picioarelor si spatelui, intre orele 10-15, de cel putin doua ori pe saptamana, este indeajuns pentru sintetizarea unei cantitati suficiente de vitamina D, iar utilizarea cu moderatie a solarelor de bronzat, ce emit 2-6% UVB, este de asemenea eficienta.

Persoanele care au o expunere limitata la soare trebuie sa includa surse bogate in vitamina D in dieta lor sau sa utilizeze suplimente pentru a atinge nivelurile recomandate ale acesteia.

Suplimente nutritive

– Sub forma de suplimente sau alimente fortificate, vitamina D este disponibila in doua forme: D2 sau ergocalciferol si vitamina D3 sau colecalciferol, care difera chimic doar intr-o parte a lantului lor structural.

Vitamina D2 este fabricata prin radierea uv a ergosterolului in drojdie, iar vitamina D3 este fabricata prin iradierea 7-dehidrocolesterolului din lanolina si prin conversia chimica a colesterolului.

Cele doua forme au fost tratate in mod egal ca urmare a capacitatii lor de a vindeca rahitismul, de a stimula metabolismul.