MAGIA PĂMÂNTULUI: GERMENII ȘI GERMINAREA (RAW)

În bucătăria vegetariană un rol important îl joacă semințele cu care se lucrează, produse versatile care pot fi folosite în diverse moduri, în funcție de preparatul care se dorește să se obțina din ele. Indiferent de modalitatea în care planuiți să le folosiți, țineți cont că obțineți cei mai mulți nutrienți dacă le germinați înainte.

totuldespreraw

Totuldespreraw – un concept Andreea Mihalcea

Pentru a obține germenii aveți nevoie, intâi de toate, de semnițe provenite din culturi biologice, biodinamice sau organice care se ridică, din punct de vedere calitativ, la nivelul la care pot fi consumate în stare cruda. Apoi, puneți pe listă: apă, preferabil de izvor, vase și site pentru spalat si scurs. Fiecare tip de samânță are un anumit timp de înmuiere și un anumit timp de germinare, care este bine să fie respectat pentru a putea obține cele mai bune rezultate. În funcție de acești timpi se lasă la înmuiat în apă, acoperite complet de aceasta, după care se scurg și se pastreaza in vase deschise sau in germinatoare unde sunt în mod constant umezite prin clatire sau pulverizare. E adevarat ca un germinator automat face procesul mult mai simplu dar nu e absolut necesar; e nevoie doar de mai multa atentie si implicare cand nu il aveti.

Totuldespreraw

În funcție de fiecare sămânță, colții germinării isi vor face simtita incet prezenta, iar cand acestia ating 1-2 cm, sunt gata de folosit in salate, creme si pateuri, garnisind si imbogatind nutritiv si calitativ hrana voastra. Grâul, orzul, ovăzul, lintea, năutul, mazărea, semințele de ceapă, muștar, creson, lucerna si ridichie neagra, sunt doar cateva din semintele care se pot germina.

“Prin înmuiere, încolțire și creștere în vlăstari se produc reacții chimice ce activează enzimele gata să ne protejeze de boli, și pregătesc prin pre-digerare pentru noi totul, adică rup structura nutrițională complexă fiind gata de asimilare. Să vedem totuși ce se intamplă prin aceste procese.

Nutrienții se desfac și se simplifică devenind foarte ușor de asimilat și digerat. Proteinele se transformă astfel în amino acizi și grăsimile în acizi grași esențiali. Proteinele, vitaminele, enzimele și urmele de minerale se multiplică de la 300% pana la 1200%. Anumite toxine și acizi care în mod normal ingreunau digestia, se reduc sau chiar sunt eliminate.” Steve Meyerovitz, Germenii, Mancarea Miraculoasă

De la brocolli la schinduf, toate sunt mici uzine de enzime antioxidante, proteine complete și aminoacizi esențiali, surse importante de vitaminele A, B-complex, C, D, E, G, H, K, U, de calciu, magneziu, fosfor, potasiu, natriu, siliciu, seleniu și iod, toate naturale, adică cel mai ușor de asimilat pentru organism.

Broccoli – Regenereaza celulele cerebrale și ajută la buna funcționare a celulor endocrine

Grâu – Enzimele germenilor de grâun opresc înmulțirea celulelor maligne deformate, curăță ficatul, întaresc sistemul nervos, au efect antiinflamator și antibacterian. Unde mai pui că ajută digestia și dilata arterele, dizolvând depunerile din acestea

Lucerna – Cei mai bogati si mai completi germeni. Sunt bogati in 8

enzime importante pentru digestie si compusi importanti precum fitohormoni, saponine, acid L-succinic, clorofila. Sunt o importanta sursa de vitamine A, C, B12, D, E, K si minerale Ca, P, Mg, Mn. Nici un fruct si nici o planta nu contine atatea enzime indispensabile digestiei.

Floarea soarelui –  Mențin sănătatea epidermei prin conținutul ridicat de uleiuri, vitamine și săruri minerale cu acțiune protectoare. Compușii lor bogați în fosfați curăță, infrumusețează si hrănesc pielea, având un rol important în combaterea acneei.

Un articol de Andreea Mihalcea totuldespreraw.ro

Cadou

Descarca gratuit ghidul de retete raw vegan !

Daca iti lipseste din bucatarie acest ghid, ai 90% sanse sa iti pierzi simtul gustativ :)